Brands

D

Sandberg Optik Eyewear by David Beckham

Eyewear by David Beckham

Et kurateret sortiment af solbriller og optiske stel inspireret af David Beckhams egen stil og globale rejser.
I en perfekt sammenhæng mellem tidligere inspirationer og futuristiske forslag fascinerer Dior brillekollektionen med sofistikerede arkitektoniske linjer og glamourøs flair. Frihed er mottoet, der fejrer den perfekte miks mellem moderne design og feminin ånd. Raffinerede stilarter udtrykker Husets kreativitet og gennem mere traditionelle kreationer, der byder på en moderne genfortolkning af kulturarvskrifterne, som f.eks. Cannage og de ovale detaljer. Produktionsteknikker af høj kvalitet kombineres med Diors kreativ ånd for at hylde Husets elegance og savoir-faire, for en stærk stilistisk erklæring.

E

Exalto Sandberg Optik

Exalto

Inspireret af mænd og deres former, tilbyder Exalto stel der er fuldstændig udviklet til mænd.

G

Sandberg Optik Gucci

Gucci

Fede indrammede briller og solbriller karakteriserer Gucci-briller til kvinder fra klassiske flyvere til katteøjne og krystal Hollywood Forever-stilarter.GUCCI

K

Kirk & Kirk Sandberg Optik

Kirk & Kirk

Kirk-familien har været pionerer inden for optik, siden Sidney og Percy Kirk åbnede for første gang i London i 1919. De var pionerer, ikke kun inden for steldesign, men også i den måde, de ledede virksomheden på. De skabte de første justerbare næsestykker, de var de første til at levere deres produkt på motorcykel, og de støttede andre producenter ved at hjælpe dem med at oprette deres fabrikker. Tre generationer senere fortsætter Jason og Karen Kirk denne tradition med innovative og komfortable briller.

M

Maui Jim er solbriller i særklasse Maui Jim blev startet i 1980 og er nu en amerikansk baseret producent af solbriller, der holder til i byen Peoria i Illinois og sælges og markedsføres i hele verden. Firmaet blev grundlagt som et meget lille firma på et hotel på Hawaii, men ekspanderede kraftigt, og bliver opkøbt af RLI Vision, der fastholdt både visionen og produktkvaliteten. Navnet ""Maui Jim"" stammer fra navnet på en papegøje, der tilhører en af grundlæggerne. Den fungerer stadig som virksomhedens maskot og logo. Kendetegnende for Maui Jim er UV beskyttelsen, den effektive polarisering og måden at fremhæve kontraster på. Det er alt sammen egenskaber, der kan tilskrives oprindelsen på en stillehavsø. Her var fyldt med surfere og solelskere, så markedet var stort og Maui Jim lykkedes virkelig med at skabe solbriller med glas, der kunne opfylde alle de krav en surfer kunne stille til et par solbriller. I dag fås Maui Jim i et utal af smarte og funktionelle stel med en lang række overflader og farver, med hver deres særlige fordele og egenskaber. Langt de fleste Maui Jim briller fremstilles med styrke præcist efter synsprøvens resultater, så med Maui Jim får man den perfekte brille, der passer både til ens syn og ens behov. I 1999 kom Maui Jim på Forbes Magazines liste over 110 ting, der er hver en penny værd. Solbriller i særklasse - PolarizedPlus2 glas, fjerner 99,9% af det blændende lys - Blokerer 100% for skadeligt UV-lys - Farveforbedrene glas, øger kontrasten og farverne - Blokerer for generende reflekser fra bagsiden af solglasset - Vand og smuds afvisende overflade - Optiske glas, sikre dig et helt klart syn uden forvrængninger QA
Moleskine Eyewear

Moleskine

Moleskine blev lanceret i 1997 og bragte den legendariske notesbog, der er brugt af kunstnere og tænkere gennem de sidste to århundreder, såsom Vincent van Gogh, Pablo Picasso, Ernest Hemingway og Bruce Chatwin, til live igen. I dag er Moleskine en stor familie af papirgenstande, smarte notesbøger, apps, tasker, bøger, rejsetilbehør til digital enhed og skriveværktøjer. Eyewear kollektionen er en naturlig tilføjelse til Moleskine-familien med analoge og digitale værktøjer, der understøtter hverdagen på farten og giver ejeren en arv inden for kunst, litteratur, kulturel og geografisk intellekt.

N

No Name Vintage

No Name Vintage

R

Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb. Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller. I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer. Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som 'Anti-Glare', havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold. Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider. I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.

S

Saint Laurent logo

Saint Laurent

Salt eyewear

Salt.

T

Tom Ford

Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent. Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik. I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection. I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger. I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.